گروه حوادث: وقتی خریدار تلفن‌های مسروقه از سوی ماموران پلیس استان تهران دستگیرشد، آمار دستبردهای باند سارقان تلفن‌های همگانی استان تهران به 82 فقره رسید

چندی قبل، وقتی ماموران اداره آگاهی شهرستان اسلامشهر در جریان سرقت دستگاه‌های تلفن همگانی این شهرستان قرار گرفتند، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

کارآگاهان از آنجایی که احتمال می‌دادند سرقت‌ها در تاریکی شب اتفاق می‌افتد با افزایش واحدهای گشتی در محل‌های احتمالی وقوع سرقت‌ها، تحقیقات خود را ادامه دادند.

مدتی بعد در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ساعت 4 بامداد 27 مهرماه، افسران گشت کلانتری 13 چهاردانگه اسلامشهر، به 3 جوان که سرنشین یک دستگاه خودروی پراید بودند و اطراف دستگاه‌های تلفن همگانی پرسه می‌زدند مشکوک شده و اقدام به دستگیری آنها کردند؛

ولی یکی از متهمان توانست ازمحل سرقت بگریزد.  در حالی که متهمان خود را به‌عنوان پیمانکار مخابرات معرفی می‌کردند، در بازرسی‌ خودروی پراید آنها، ماموران پلیس 19دستگاه تلفن همگانی را کشف کردند ومتهمان را در حالی که قصد رشوه ‌دادن داشتند به اداره آگاهی اسلامشهر انتقال دادند. 

با آغاز بازجویی‌ها از پیمانکاران قلابی، آنها لب به اعتراف گشودند و مدعی شدند تلفن‌های مکشوفه را از حاشیه تهران دزدیده  و تا‌کنون 15 دستگاه از آنها را فروخته‌اند.

مالخری که زبان گشود

در حالی که تحقیقات برای دستگیری دیگر همدست این سارقان ادامه داشت کارآگاهان توانستند مالخر تلفن‌ها را که رضا نام دارد  دستگیر کنند.

رضا که ابتدا خود را بی‌گناه می‌خواند، پس از مواجهه حضوری با 2 متهم دستگیر شد و با اعتراف به خرید 82 دستگاه تلفن از متهمان زوایای تازه تری از سرقت‌های زنجیره‌ای این 3 دزد شب‌رو  را فاش کرد.

کد خبر 67028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز